Jdi na obsah Jdi na menu

La Ginestra - Jak jsme se nejdříve těšili a potom plakali.......

26. 6. 2007

Po návratu z dovolené jsem napsala dopis jisté cestovce, která zajišťovala pobyt a dopravu. Jak odpoví, to jsem v očekávání....

V lednu tohoto roku jsem uzavřela smlouvu na pobytový zájezd do Kalábrie, Mandatoriccio Mare, rezidence La Ginestra, s termínem pobytu od 2.6. do 16.6.2007 a zaplatila zálohu v požadované výši. Celkovou cenu jsem dle smlouvy uhradila v plné výši a v požadovaném termínu.

Zájezd jsem si vybrala na základě popisu služeb uvedených v katalogu v písemné formě a na základě popisu služeb uvedených na Vašich internetových stránkách.

Vaší CK jsem si vybrala na základě údajů, které o sobě uvádíte, a ze kterých jsem tedy usoudila, že jste CK solidní.

 

Objednané a uhrazené služby: Ubytování v typ A 2 MO, kategorie 3 * +

Plná penze

Autokarová doprava

Ložní prádlo

Závěrečný úklid

 

****************************************************

Popis CK a.s. : Poloha: rezidence s nadstandardními službami je vzdálena jen 100 m od pláže

 

Skutečnost: Vzdálenost byla určitě delší, neboť i na stránkách CK J K je uváděna hodnota 150 m. Pod pojmem nadstandardní služby jsem pochopila, že se zřejmě má jednat o služby za poplatek. Jiné a to ani služby běžné pro kategorii 3 * + (denní úklid, výměna ručníků apod.) nebyly poskytnuty, neboť 3 dny před termínem odjezdu jsem obdržela pokyny, ze kterých vyplynulo, že si mám s sebou vzít úklidové a hygienické prostředky (toaletní papír) a to i hadr na podlahu a zajišťovat si úklid sama.

 

Závěr: Nadstandardní služby nebyly definovány a služby běžné pro kategorii 3 * + nebyly poskytnuty. Vzdálenost od moře nepravdivá.

 

Popis CK a.s. :

Vybavení: recepce, bazén atypického tvaru s lehátky a slunečníky (v provozu cca od 1.6.)., restaurace s barem a SAT/TV, klimatizovaná společenská místnost s TV sat, výtah, vyhrazené parkoviště.

 

 

 

Skutečnost: recepce – nebyla v provozu, bazén bez lehátek a slunečníků v denním Obrazekprovozu od 10.00 do 17.00 hod, viz přiložené foto výhružné cedule na nástěnce, která uváděla sankce porušení provozní doby v podobě pokuty ve výši 50 EUR. Restaurace s barem a SAT/TV měla být asi schovaná za výdejním okénkem kuchyně, kde se po výdeji jídel dala u kuchaře koupit omezená nabídka nápojů, SAT/TV jsem u toho neobjevila. Klimatizovaná společenská místnost s TV sat. měla být asi jídelna, ve které byla televize během našeho pobytu asi 2 x v provozu na večerní zprávy o počasí a klimatizovaná byla prostřednictvím otevřených dveří. Výtah sice byl, ale během našeho pobytu nebyl v provozu, takže vlastně nebyl a tím pádem jsme museli veškerá zavazadla vynášet a snášet do 2. patra svými silami.

 

Závěr: Nepravdivé údaje o restauraci a baru, o společenské místnosti a výtahu.

 

Popis CK a.s. :

Ubytování: mono 2 – 15 až 20 m2 – obývací pokoj s kuchyňským koutem a rozkládacím gaučem pro 2 osoby, sociální zařízení se sprchou, balkonem či terasa.

 

Skutečnost: Mono vč sociálního zařízení ano, ale rozkládací gauč ne, místo něj palanda, viz přiložené foto, která zejména pro nás (věk, 61 a 64 let) nebyla vůbec vhodná.

Závěr: Nepravdivý údaj o vybavení pokoje, absence údajů o palandách v nabídce CK a.s..

 

Popis CK a.s. :

Typ stravy: polopenze, plná penze, česká kuchyně, obědy - hlavní jídlo a zeleninový salát, večeře – polévka, hlavní jídlo, desert či ovoce, dle CK a.s. názoru se mělo jednat o zcela ojedinělou nabídku stravování.

 

Skutečnost: Ojedinělá nabídka stravování spočívala v tom, že kuchař vydával u okénka kuchyně jeden typ jídla, s benevolencí počtu knedlíků (nebyla možnost výběru z více jídel, protože se jednalo pouze o 1 typ) a po jídle se do přistavených kyblíků (jeden s jarovou vodou) vkládaly použité příbory a do druhého si každý měl vkládat své zbytky z talíře. Tato činnost byla sledována jednou pomocnicí v kuchyni. Kompletní kuchyňský personál se skládal z těchto 2 osob.

Kvalita jídla byla opravdu unikátní. V repertoáru kuchaře se střídala tvrdá rýže, bramborová kaše z pytlíku (jednou prý omylem 2 x osolená, tedy téměř nepoživatelná), knedlíky a asi 2 x za náš pobyt těstoviny. Brambory jsme měli pouze jednou a to k obědu, ke smaženému sýru. Zeleninový salát jsme neměli ani jednou a dezerty spočívaly v - někdy ovoce, nebo pišingry, převážně dezert chyběl úplně. K obědu jsme měli k těm přílohám zejména uzeniny a proto jsem po dohodě s delegátkou na další týden plnou penzi zrušila (potvrzení v příloze). Uzeniny, kdybych o ně stála a pytlíkovou kaši jsem mohla upravovat i v kuchyňce na pokoji za levnější peníz.K snídani mimo přidělených nevelkých porcí sýra nebo salámu, 2 stroužků papriky a 2 stroužků rajčat a plátek másla (někdy marmeláda, někdy miniaturní trojúhelníček taveného sýra pouze chléb, někdy po rozmrazení ještě dost studený.

Snídaně v 9.00 hod, v době přítomnosti ubytované školy v 8.30 hod (žádný časový rozptyl). Hodiny pro oběd a večeři rovněž pevně dané, 12.00 a 18.00 hod.

V pokynech i v nabídce CK a.s. zcela chyběla informace od kdy do kdy začíná a končí stravování při pobytu.

Při příjezdu do La Ginestra dne 2.6. nám bylo sděleno, že strava počíná večeří, ačkoliv jsme přijeli cca v 10.30 a měli jsme zaplacenu plnou penzi. Při odjezdu dne 16.6. končila strava snídaní. Balíček na cestu obdrželi pouze klienti, kteří cestovali letadlem.

 

Závěr: Strava nevhodná, nekvalitní a neúplná (absence salátů), dle naší úvahy i mnohdy nechutná, bez možnosti výběru alespoň ze dvou jídel, forma stravování typ pionýrský tábor, fronta k výdejnímu okénku kuchyně.

 

Všeobecně:

 

Podle pokynů pro účastníka pobytového zájezdu jsme měli vyplnit policejní přihlášku, která byla nutná k registraci v místě pobytu a předat voucher. Voucher nikdo nechtěl a přihlášku k vyplnění pro registraci nám nikdo nedal. Tato skutečnost samozřejmě vyvolává různé dohady, zejména proto, že nám bylo sděleno, že jsme prvními účastníky pobytu v této soustavě budov.

 

Samostatnou kapitolou a nejvážnějším problémem je zpáteční doprava, která byla zajišťována autobusy CK J K. Den před odjezdem, tj. 16.6.2007 byly na nástěnce v jídelně vyvěšeny pokyny k odjezdu, které uváděly, že odjezd bude 17.6.2007 v 8.00 hod ráno do Scaley, kde nám místní delegátka sdělí zda se bude pokračovat domů v odpoledních nebo večerních hodinách a kde se nás ona ujme.

Do Scalea, na předměstí, na parkoviště autobusů jsme dojeli cca v 10.30 hod, kde na nás žádná delegátka nečekala, museli jsme přestoupit a přeložit zavazadla (ačkoliv v pokynech je výzva, abychom si vzali skladnější tašky, že nemusíme mít obavy z jejich nepříjemného přenášení) do autobusu, který právě přijel s klienty z ČR, ten náš autobus převzal tyto klienty a odjel směr La Ginestra. Z cedule na autobusu, do kterého jsme přestupovali jsme se dozvěděli, že odjezd do ČR bude v 18.45 hod. Ptala jsem se řidiče kam máme na tu dobu jít, ale ten mi sdělil, že je zde poprvé, že to tam nezná a na místě není žádná delegátka, která by se nás ujala. Poté nás všechny nechali osudu a šli na povinnou odpočívku.

Ocitli jsme se v neznámém místě, neznaje jazyk na domluvu, bez rady a pomoci. Po útrpném odpoledním parnu jsme ve večerních hodinách odjeli do ČR a v Praze na Zličíně jsme byly v 16.30 hod. Od 16.6. od 8.00 hod do 17.6. do 16.30 jsme tedy byli na cestě 32 a ½ hodiny na místo 24 hodin. Nikdo nám nic nevysvětlil.

 

Závěrem chci podotknout, že delegátka v La Ginestra vystupovala jak za CK a.s., tak za CK J K (potvrzení o převzetí kauce za apartmán je od této společnosti). Domnívala jsem se, že v ČR je konkurence cestovních kancelářích, ale zřejmě CK a.s. nezáleží na své pověsti, když svěří své klienty i jiné cestovní kanceláři bez jejich vědomí a souhlasu.

Výše uvedené rozdíly mezi Vámi popisovanými službami a skutečností považuji za klamání klientů a nesolidnost cestovní kanceláře.

 

Na základě výše uvedených skutečností Vás žádám:

 

- o vrácení částky za zrušenou plnou penzi za období od 9.6. do 16.6.2007 ve výši 2 x 700,- Kč tj. celkem za 2 osoby/1 týden 1400,- Kč na můj bankovní účet č. ........ a to neprodleně po obdržení této stížnosti

- o vysvětlení zda režim započetí a ukončení stravy byl v pořádku, případně o vrácení poměrné částky za chybějící oběd při příjezdu a chybějící balíček na cestu místo večeře, rovněž na výše uvedený bankovní účet.

- o prošetření všech výše uvedených skutečností, zejména postupu při zpáteční dopravě

- o Váš návrh kompenzace potíží, které nám vznikly, jak je výše popsáno, neboť kdyby údaje na jejichž základě jsme zájezd vybrali byly pravdivé, vybrali bychom si určitě zcela jiný zájezd.

 

Tak jsem zvědavá jak to dopadne.....

Obrazek

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Hana Minksová - Hrozná dovolená

24. 8. 2007 15:52

Byla jsem s dcerou na téže dovolené, dokonce ve stejném termínu, tj. 9.-16.6.2007. Se vším, co píšete, musím souhlasit. Byly jsme velmi zklamané. Nejhorší byla snad strava, už nikdy na dovolenou s českou kuchyní. Češi se opět projevili jako velcí lakomci. Navíc hygiena jim zřejmě nic neříkala. Tak strašné brambory (scvrklé a naklíčené) by ani prase nežralo. Strava byla velmi nevhodná, místo salátů osminka rajčete. V kraji, kde roste spousta zeleniny a ovoce, nás téměř každý den krmili knedlíky, ovoce jsme si chodily kupovat sami. Také nám vadilo, že nebylo kam jít, žádná zábava, oblast, kde lišky dávají dobrou noc. V polovině června neupravené pláže, celý den po nich jezdily bagry. Obchody žádné, pouze 1 malá samoobsluha asi 1 km vzdálená. Večer nebylo kam jít, co dělat. Výlety se pro nedostatek klientů nekonaly. Prostě nuda. U moře jsem byla již několikrát, ale tahle byla zatím naše nejhorší. Píšu to hlavně jako varování pro další zájemce.

Jana Kozelková - foto

16. 8. 2007 13:29

Dobrý den, vzhledem k tomu, že v září máme jet na stejné místo, jaké tady popisujete, chtěla bych Vás poprosit, zda nemáte nějaké fotky. Jsme z toho docela v šoku a tak jak jsem se těšila na dovolenou, teď z toho mám strach. Moje adresa je Kozelkova.Jana@seznam.cz
Děkuji moc

Zdeněk - Komentář

15. 7. 2007 14:35

No je zajímavé, že i v dnešní době (tím myslím určitou "krystalizaci" CK, větších zkušeností nás rekreantů a diskuzních fór na internetu ) existují cestovky, které si troufnou zásadně podvést zákazníka. Jenom mimochodem - my jsme byli letos v Gallipoli a nemám jediné špatné slovo na cestovku. Pravda je, že do Itálie preferuji soukromou dopravu autem a stravu si raději organizujeme sami.
Můj názor je, že pro oblast jak Kalábrie, tak Apulie je lepší si vzít zájezd od italských cestovek, které mají zastoupení v ČR.
Z cestování autobusem mám hrůzu od té doby, kdy nám nečekaně do Itálie místo busu dali Ford Tranzit a ještě tvrdili, jak je to pro nás dobré. Jediné štěstí bylo, že to byl sever a za 9 hodin jsme tam byli. Další rok jsme jeli do San benedetta, autobus Ok (Neoplan, patrový), řidiči perfektní, ale z bytu jsme odcházeli neco kolem čtvrt na 3 v pátek odpoledne, teprve v 17.00 se odjíždělo z Brna, po cestě se se 2(slovy dvěma) klienty zajíždělo do Riccione a potom s dalšími 2(slovy opět dvěma) zase někam - tedy sjet z dálnice, nějaké km po okreskách a motání tím letoviskem a potom zpět na dálnici. Výsledek: cesta 19 hodin. Tak jsem si řekl dost a již jenom autem. Ve dvou je to sice dražší než autobus cestovky, ale nemusím čekat že mě někdo vyšplouchne.